Folyóiratok

Inkluzív szemléletű informális folyóirat. A legtöbb ember megérti a befogadás fogalmát, de a neurodiverzitás egy viszonylag új téma, amely egyre nagyobb szerepet kap. Fontos a sokszínűség elfogadása. A neurodiverzitás többnyire pozitív, mivel az egyenlő bánásmód és elfogadás felé való elmozdulást jelenti az autista spektrumban élők számára. Ha az embereket arra ösztönözzük, hogy az autizmust az emberi tapasztalat változatának tekintsék. Az embereknek jobban meg kell érteniük, hogy az autizmussal élőknek eltérő igényeik és módjaik vannak a megküzdésre. Az oldalakat mind azok töltik meg kik szeretnének publikálni saját történetükkel,vagy számára fontos szakmai dolgot szeretne megjelentetni.  

Folyóiratunk 2023. szeptember végén újra megjelenik, új néven és új köntösbe öltözve 

VISSZHANG néven, több érintett írását jelentetjük meg, üzenetként ami megjelenik az oldalon cikk formában és letölthető PDF formában is.

ingyenes folyóirat

2023. Szeptember végén jelenik meg

Tartalomjegyzék

  • Jönnek a szülők 

Amikor szakemberkent jelenünk meg egy helyzetben, könnyen beleeshetünk abba a hibába, hogy a tekintélyünk kialakítása és fenntartása céljából a szülőket másodlagos szerepbe helyezzük. Azt közvetítjük, hogy pontosan tudjuk, mi a jó a gyereknek és a családnak. Ezzel egyfelől a szülőt szeretnénk meggyőzni arról, hogy bízhat bennünk, másfelől önmagunk számára keressük a bizonyítékot a saját tévedhetetlenségünkre...


SZERZŐ: SOLT ANNA pedagógus

Tartalomjegyzék

  • Áttekintés az iskolai szorongásról

Hogyan támogassuk az iskolától szorongó gyereket?

Sokféleképpen lehet támaszt nyújtani a szorongással küzdő gyereknek, de a legfontosabb az, hogy biztonságban érezze magát. A gyerekkel éreztessük, és lehessen is biztos benne, hogy támogatjuk és mellette állunk. Egyben igazodjunk az ő tempójához, vagyis mindig akkor és annyi segítséget kapjon, amennyire éppen szükség van. Hagyjunk időt a gyereknek arra, hogy feldolgozza az őt ért ingereket, hiszen minden gyerek más tempóban birkózik meg ezzel...

SZERZŐ:VÁMOSI GERGŐ 

Vámosi Gergő vagyok, 41 éves, informatikus, korábban újságíróként és marketingesként dolgoztam.

  • Áttekintés az iskolai szorongásról

Talán sok szülőnek ismerős helyzet, hogy a gyerek nem szeret iskolába menni, és hevesen tiltakozik az indulás ellen reggel. Lehet, hogy csak feszült, ingerlékeny, de az is előfordulhat, hogy szó szerint ki kell vonszolni a lakásból, esetleg annyira leblokkol, hogy képtelen átlépni az iskola kapuját érkezés után, vagy folyton hasfájásra, fejfájásra panaszkodik...


SZERZŐ:VÁMOSI GERGŐ 

Vámosi Gergő vagyok, 41 éves, informatikus, korábban újságíróként és marketingesként dolgoztam.

  • Igények és elvárások A-Z-ig

Az elvárások kóros mértékű elkerülése (PDA) egy összetett állapot az autizmus spektrumon belül. (Jelenleg is számos fórumon zajlanak viták arról, hogy az aktuálisan elfogadott diagnosztikus rendszeren belül hol kapjon helyet ez a jelenség, vajon valóban az autizmus spektrumán érdemes-e elhelyezni – a szerk.) A PDA-s személy egyik fő jellemvonása, hogy rendkívüli mértékben ellenáll és elkerüli a mindennapi igényeket és elvárásokat, nem csak a tipikusan nehéz vagy kellemetlen dolgokat, hanem az átlagos hétköznapi dolgokra vonatkozókat is...


Szerző: KONTROLL ÁLOM

Asperger-szindrómás anyuka vagyok két érzelemszabályozási problémával küzdő kisgyermekkel.

  • Kilóg a sorból
    -mintha csak egy sor lenne
    ( egyáltalán létezik a sor?)

Nem tudok elszakadni attól a párhuzamtól, amit a nemek közötti differenciálás és az autista-nem autista fejlődésmenet közötti differenciálás között érzek. Ahogy vissza-visszatérő téma a férfi és női gondolkodás közötti különbségek feltérképezésének igénye és találgatjuk, hogyan lehetne az oktatásban ezeket a különbségeket a gyakorlat szintjén figyelembe venni, úgy az autista-nem autista gondolkodás közötti különbségek felismerése is hatással lehet az oktatási környezet, módszerek, megközelítések újragondolására.


SZERZŐ: SOLT ANNA pedagógus

Tartalomjegyzék 

  • A buta iskolázatlan költő és a többiek

Sehallselát Dömötörbuta volt, mint hat ökör, mert ez a Sehallse lát kerülte az iskolát...

Amikor elővesszük a régi klasszikusokat, amiket annyiszor dúdolunk miközben a szavak csengés-bongása elfedi szörnyűséges jelentésüket, sok mindent meg kell tudni bocsájtani. Sós kútba teszlek, onnan is kiveszlek… Ég a házad ideki… Weöres Sándornak, egyik legesendőbb költőóriásunknak vajon meg tudunk és meg kell-e bocsájtani mikor saját gyermekünk fülébe kígyózva újra és újra elköveti a költészet legnagyobb csodáját, és zenével, költői képekkel gyúrja az emberi szenvedést elviselhetővé, elfogadhatóvá, vagy akár széppé?...


Szerző: DEER/Zsuzsa egyetemi tanár es gyakorló autista, egy kilenc éves PDA-s autista kisfiú anyukája és egy sokat látott neurotipikus családfő szerető felesége.

Tartalomjegyzék 

  • Recept

Dr. Damian Milton és Dr. Jill Bradshaw: 10 szabály

AUTIZMUS,KIADVÁNY

Könyvajánló Recept Így vált magyarul is olvashatóvá a "10 szabály arra, hogyan szúrd el a kommunikációt, amikor autista emberekkel vagy értelmi fogyatékosággal élő emberekkel kerülsz …

SZERZŐ: SOLT ANNA pedagógus

4. kiadás/ megjelent 2023. január,
4. kiadás/ megjelent 2023. január,

Tartalomjegyzék

3. kiadás/ megjelent 2022. december
3. kiadás/ megjelent 2022. december
2. kiadás/ megjelent 2022. november
2. kiadás/ megjelent 2022. november
1. kiadás/ megjelent 2022. október
1. kiadás/ megjelent 2022. október

GYIK

Dodekaéder Alapítvány
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el